2014-10-222014-10-222008LIMA, Priscila Sampaio. A atuação do relações públicas no aumento da lucratividade dos planos particulares da UNIMED Anápolis. 2008. 68 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)–Faculdade de Informação e Comunicação, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2008.http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/4218The evaluation of the potential market of the institution (Anápolis’ Unimed) was conducted through the identification of the Cooperative’s routine, the establishment of the institution’s briefing and the strategically analysis of potential clients and internal and external environment. The data obtained trough research procedures and trough the elaboration of a “diagnosis” had also assisted this evaluation. From the collected data it was possible to propose a solution, exploring communication tools, and also to implement a plan and evaluate the obtained results in order to increase the adoption of “Private” Medical Care of Anápolis’ Unimed.porAcesso abertoRelações públicasComunicaçãoCooperativismo médicoUnimed AnápolisAnápolisPublic relationsCommunicationMedical cooperativeUnimedA atuação do relações públicas no aumento da lucratividade dos planos particulares da UNIMED AnápolisMonografia