2022-11-032022-11-032017-10-12LIMA, Alex Felipe Rodrigues; DÍAZ, Mario Ernesto Piscoya; FONSECA JÚNIOR, Sergio Borges. As condições socioeconômicas e sua relação com o sucesso no vestibular: evidências a partir do processo seletivo da Universidade Federal de Goiás. Revista de Economia do Centro-Oeste, Goiânia, v. 3, n. 1, p. 36–50, 2017. Disponível em: https://revistas.ufg.br/reoeste/article/view/46675. Acesso em: 1 nov. 2022.e- 2447-231Xhttp://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/21537This study aims to identify the socioeconomic factors associated with the of success in the entrance exam in the state of Goiás. For this we used regression models for survival data and techniques of multivariate statistics. The results suggest that the effect of economic dimensions such as parental education, the school of origin and are not material well-being more relevant to the regression model when incorporated features such as marital status and employment status.porAcesso AbertoNível socioeconômicoVestibularModelo semi-paramétrico de CoxSocioeconomic statusEntrance examCox modelAs condições socioeconômicas e sua relação com o sucesso no vestibular: evidências a partir do processo seletivo da Universidade Federal de GoiásArtigohttps://doi.org/10.5216/reoeste.v3i1.46675