2018-08-132018-08-132012OLIVEIRA, Guilherme Roberto de; RAMOS, Rogério Daniel Pereira; HERNÁMDES FERNANDEZ, Hermínia. Realidade do ensino de química no estado de Goiás: uma discussão a partir do desempenho dos alunos no processo seletivo 2011/1 da Universidade Estadual de Goiás. Revista Didática Sistêmica, Rio Grande, v. 14, n. 1, p. 99-112, 2012.1809-3108http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15579This article discusses the main problems of chemistry teaching in public schools of the State of Goiás Through of core data selection from the State University of Goiás, a reflection about practice of chemistry teachers in high school becomes urgent. As reference for this study highlights the low yield in chemical tests on students enrolled in regular selection process 2010/1. Curriculum proposals from the MEC and SEDUC / GO underlie this study proposes methodological suggestions to teachers of chemistry so that they approach their students that what UEG charges on their college entrance exams.porAcesso AbertoVestibularEnsino médioFormação de professoresUEGEntrance examSchoolTeacher trainingRealidade do ensino de química no estado de Goiás: uma discussão a partir do desempenho dos alunos no processo seletivo 2011/1 da Universidade Estadual de GoiásA chemistry realidade ensino do not state of Goiás discussão uma out do not process desempenho dos alunos seletivo 2011/1 da Universidade Estadual de GoiásArtigo10.14295/rds.v14i1.2584