2022-11-082022-11-082017-12-28VIDICA, Ana Rita. Um modo anacrônico de olhar as imagens das obras de intervenção urbana “Imagens posteriores”, “Giganto” e “Polaroides (in)visíveis”. Revista de Teoria da História, Goiânia, v. 18, n. 2, p. 68–99, dez. 2017. Disponível em: https://revistas.ufg.br/teoria/article/view/50893. Acesso em: 3 nov. 2022.e- 2175-5892http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/21577This communication intends to investigate the works of urban intervention "Imagens Posteriores" (2012-2013) by Patricia Gouvêa, "Giganto" (2009-2013) by Raquel Brust and "Polaroides (in)visíveis" (2005-2011) by Tom Lisbon from the anachronistic proposal of art historian Didi-Huberman, observing the production process of these works, founding on the walk, making the nomenclature "anachronias-process" emerge.porAcesso AbertoAnacroniaFotografiaAndarArte e cidadeAnachronismPhotographyWalkArt and CityUm modo anacrônico de olhar as imagens das obras de intervenção urbana “Imagens posteriores”, “Giganto” e “Polaroides (in)visíveis”Artigo