A formação contínua e a batalha do trabalho real: um estudo a partir da escola pública de ensino médio

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2009-08

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Resumo

The objective of this research is to analyse and comprehend how relations are constituted from the qualification, the teaching activity and the policies for continuing education in the Goiás State’s public high schools. It is mainly a qualitative research that took the ergological theory approach on work as its base. The teaching activity was analysed in the State of Goiás and it was sought to point out the activity, the knowledge, satisfaction and sufferings on the job.

Descrição

Palavras-chave

Trabalho docente, Formação contínua, Ensino Médio, Qualificação profissional, Ergologia, Teaching activity, High school level, Continuing education, Professional qualification, Ergology

Citação

ALVES, Wanderson Ferreira; FUSARI, José Cerch. A formação contínua e a batalha do trabalho real: um estudo a partir da escola pública de ensino médio. Trabalho & Educação, Belo Horizonte, v. 18, n. 2, p. 81-95, maio/ago. 2009.