A formação contínua e a batalha do trabalho real: um estudo a partir da escola pública de ensino médio
Carregando...
Data
2009-08
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Resumo
The objective of this research is to analyse and comprehend how relations are
constituted from the qualification, the teaching activity and the policies for
continuing education in the Goiás State’s public high schools. It is mainly a
qualitative research that took the ergological theory approach on work as its
base. The teaching activity was analysed in the State of Goiás and it was
sought to point out the activity, the knowledge, satisfaction and sufferings on
the job.
Descrição
Palavras-chave
Trabalho docente, Formação contínua, Ensino Médio, Qualificação profissional, Ergologia, Teaching activity, High school level, Continuing education, Professional qualification, Ergology
Citação
ALVES, Wanderson Ferreira; FUSARI, José Cerch. A formação contínua e a batalha do trabalho real: um estudo a partir da escola pública de ensino médio. Trabalho & Educação, Belo Horizonte, v. 18, n. 2, p. 81-95, maio/ago. 2009.