Estágio curricular: a pesquisa como campo de conhecimento e formação docente em língua estrangeira

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2009-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria Zaíra Turchi

Resumo

This article analyses the oral statements of some under-graduate students who took part in seminars that aimed at discussing the role of Teacher-Training Practice (Estágio Supervisionado) in the process of becoming a foreign language educator. Motivated by the topics teaching-learning, theory-practice and action-research, which emerged from the discussions, a description of the debates is presented leading to the conclusion that one needs to have an attitude of investigation in order to improve as a professional teacher.

Descrição

Palavras-chave

Estágio, Pesquisa, Docência, Practice, Research, Teaching

Citação

MESQUITA, Deise Nanci de Castro. Estágio curricular: a pesquisa como campo de conhecimento e formação docente em língua estrangeira. Signótica, Goiânia, v. 21, n. 2, p. 261-278, jul./dez. 2009. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/sig/article/view/9957/15318>.