Tendências para o ensino de química: o caso da interdisciplinaridade nos projetos pedagógicos das licenciaturas em química em Goiás

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2012-04

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Resumo

To adapt the context of teacher education to legal guidelines of basic education, the undergraduate program´s Pedagogical Projects of Courses (PPC) inserted interdisciplinarity in their texts, treating it as one of the guiding principles of the educational proposal. From of this aspect, this research investigated, through the discursive textual analysis, eight PPCs from Chemistry graduation programs in Goias, seeking to identify how interdisciplinarity is characterized in these PPCs and analyze if these documents show a feasible interdisciplinary training for future teachers. We observed that the PPCs have the interdisciplinarity as one of their educational proposals axes, but do not offer support theoretical or methodological ways to indicate such suitability.

Descrição

Palavras-chave

Interdisciplinaridade, Projeto pedagógico, Licenciatura em química, Interdisciplinary, Teaching project, Chemistry degree

Citação

MESQUITA, Nyuara Araújo da Silva; SOARES, Márlon H. F. B. Tendências para o ensino de química: o caso da interdisciplinaridade nos projetos pedagógicos das licenciaturas em química em Goiás. Ensaio: pesquisa em educação em ciências, Belo Horizonte, v. 14, n. 1, p. 241-255, jan./abr. 2012.