Tendências para o ensino de química: o caso da interdisciplinaridade nos projetos pedagógicos das licenciaturas em química em Goiás
Carregando...
Data
2012-04
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Resumo
To adapt the context of teacher education to legal guidelines of basic
education, the undergraduate program´s Pedagogical Projects of Courses (PPC) inserted
interdisciplinarity in their texts, treating it as one of the guiding principles of
the educational proposal. From of this aspect, this research investigated, through
the discursive textual analysis, eight PPCs from Chemistry graduation programs in
Goias, seeking to identify how interdisciplinarity is characterized in these PPCs and
analyze if these documents show a feasible interdisciplinary training for future teachers.
We observed that the PPCs have the interdisciplinarity as one of their educational
proposals axes, but do not offer support theoretical or methodological ways
to indicate such suitability.
Descrição
Palavras-chave
Interdisciplinaridade, Projeto pedagógico, Licenciatura em química, Interdisciplinary, Teaching project, Chemistry degree
Citação
MESQUITA, Nyuara Araújo da Silva; SOARES, Márlon H. F. B. Tendências para o ensino de química: o caso da interdisciplinaridade nos projetos pedagógicos das licenciaturas em química em Goiás. Ensaio: pesquisa em educação em ciências, Belo Horizonte, v. 14, n. 1, p. 241-255, jan./abr. 2012.