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dc.creatorSousa Neto, Alípio Rodrigues de-
dc.date.accessioned2018-10-05T14:40:18Z-
dc.date.available2018-10-05T14:40:18Z-
dc.date.issued2003-11-
dc.identifier.citationSOUSA NETO, Alípio Rodrigues de. Formação continuada: tendências e perspectivas. Geo Ambiente On-line, Jataí, n. 1, p. 1-17, jul./dez. 2003. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/geoambiente/article/view/25855/14846>.pt_BR
dc.identifier.issne- 1679-9860-
dc.identifier.urihttp://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/16118-
dc.description.abstractLots of projects and programs of follow up studies have been happening in Brazil throughout the l990’s in the context of the Brazilian Educational scenery. Many of them have been incentivated and created both by public or private instituitions, as well as teachers unions and printing houses. Each one of these instituitions have great interested in the follow up studies done by teachers, which in most cases present deep diverging conceptions. In fact, these different conceptions clearly convey the aims of all those instituitions whose objective is to supply this kind of teaching formation. Legally, These work have been upholded by the LDB ( Lei de Diretrizes e Bases, em seu artigo 67.) Thus , considering how important it is to discurss the follow up studies matter , not only to clarify conceptions, postures, or even diverging points of view, but mainly to open a discurssion process, specially designed for the need of structuring a follow up studying project involving the professor staff from Campus Avançado de Jataí.pt_BR
dc.description.sponsorshipUFGpt_BR
dc.language.isoporpt_BR
dc.publisherJoão Batista Pereira Cabralpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação continuadapt_BR
dc.subjectPolíticas educacionaispt_BR
dc.subjectProfissionalização do educadorpt_BR
dc.subjectFollow up studiespt_BR
dc.subjectEducational politicspt_BR
dc.subjectTeacher’s professional improvementpt_BR
dc.titleFormação continuada: tendências e perspectivaspt_BR
dc.title.alternativeFollow up studies: tendencies and perspectivespt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoNo cenário educacional brasileiro dos anos 90 ocorreu a proliferação de projetos e programas de formação continuada no Brasil, os quais tem sido incentivados e implementados tanto pelo sistema público como privado de ensino, bem como por sindicatos de trabalhadores em educação e por editoras de livros didáticos. Cada um desses órgãos ou instituições possuem interesses na formação continuada de educadores que, em muitos casos, apresentam profundas divergências de concepções. Na verdade, essas divergências evidenciam interesses diversos por parte daqueles que patrocinam esse tipo de formação. No plano legal, tais iniciativas tem sustentação na própria Lei de Diretrizes e Bases em seu artigo 67. Nesse sentido, consideramos importante discutirmos a formação continuada, não somente para evidenciarmos concepções, posturas ou visões divergentes mas, fundamentalmente, para abrirmos um processo de discussão sobre a necessidade de se estruturar um projeto de formação continuada do educador no Campus Avançado de Jataí.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsUFGpt_BR
dc.identifier.doi10.5216/rev. geoambie.v0i1.25855-
dc.publisher.departmentRegional de Jataí (RJ)pt_BR
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