Estágio interdisciplinar de residência agrária: articulando ações de pesquisa e extensão entre estudantes da graduação e da pós graduação em direitos sociais do campo/ residência agrária – UFG/ CNPq/ INCRA-PRONERA

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2016-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de Goiás

Resumo

The “Interdisciplinary Training for Agricultural Residence (EIRA): Theory and practice in rural extension” was an extension and culture project linked to the Graduate Program in Agricultural Law – Agrarian Residence (PPGSD – UFG/ INCRA/PRONERA/ CNPq), to the Observatório Fundiário Goiano (OFUNGO), and was funded by the chamada pública for the University Extension Program – PROEXT/MEC 2014. Done in partnership with communities and social movements from the countryside it sought, through ongoing training, experience, practical actions of education and information, articulate actions and projects based on popular education and the defense and promotion of human rights in these areas. In this sense, the objective of this article is to report the experience developed in the project to demonstrate how the opportunity to take university extension courses enriches the education and knowledge of the students, besides providing an exchange of experiences, of knowledge, guaranteeing a broader vision of reality and the law. This text is divided into three parts: 1) Epistemic bases of the extensionist practice in law; 2) objectives and principles of the EIRA; 3) partial results of the project.

Descrição

Palavras-chave

Residência agrária, Interdisciplinaridade, Pesquisa-extensionista, Questão agrarian, Educação jurídica, Agrarian residence, Interdisciplinarity, Research-extension, Agrarian question, Legal education

Citação

MOREIRA, Erika Macedo; SEVA, Janaína Tude; FOGAÇA, Sarah. Estágio interdisciplinar de residência agrária: articulando ações de pesquisa e extensão entre estudantes da graduação e da pós graduação em direitos sociais do campo/ residência agrária – UFG/ CNPq/ INCRA-PRONERA. Revista UFG, Goiânia, v. 16, n. 19, jul./dez. 2016. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/48620/23861.