Letramento informacional no ensino fundamental: a importância do pensamento reflexivo no ensino básico

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2019-12-23

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de Goiás

Resumo

Information literacy is a process that helps on emancipation and critical thinking of students, which constitutes actions to locate, select, access, organize, use information and generate knowledge. This study intends to highlight how information literacy is applied in a school context of fundamental level and how the library is inserted in this context, The objective was to analyze the development of the LI in a private school in the city of Goiânia, resulting that there are no processes related to the LI yet and the library participation is still average in relation to the pedagogical activities.

Descrição

Palavras-chave

Biblioteca, Letramento informacional, School library, Information literacy

Citação

LIMA, Eveline Pinheiro de. Letramento informacional no ensino fundamental: a importância do pensamento reflexivo no ensino básico. 2019. 57 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Faculdade de Informação e Comunicação, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2019.