Gênero e diversidade sexual no currículo escolar: uma abordagem inter e transdisciplinar no ensino e na formação de professores

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2012-07

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Resumo

The aim of this paper is to discuss various issues related to studies of gender and sexual diversity in teaching and teacher education. The starting point was, initially, a discussion of the emerging educational paradigms and complexity theory and their interrelations with the curriculum and teacher training. Then we broadened our discussions about the relationship between gender, sexuality and curriculum with theory and criticism from the Cultural Studies, particularly the study of gender and its interfaces with education in a post-structuralism perspective, aimed at discussing the full access to citizenship and human right guarantees to all citizens.

Descrição

Palavras-chave

Interdisplinary, Interdisciplinaridade, Teacher training, Sexual diversity, Curriculum, Currículo, Diversidade sexual, Formação de professores

Citação

ARAÚJO, Rubenilson Pereira de; CAMARGO, Flávio Pereira. Gênero e diversidade sexual no currículo escolar: uma abordagem inter e transdisciplinar no ensino e na formação de professores. Entreletras, Araguaína, v. 3, n. 1, p. 104-123, 2012.