A emoção e a publicidade: elementos lúdicos voltados para o público-alvo adulto
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Data
2008
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Editor
Universidade federal de Goiás
Resumo
This work begins presenting a chronologic order from the Medias in Brazil, discoursing about the evolution of publicity and advertising in the country. Using this historical, were approached questions about consume and its possible consequences to the society. That way, was essential to understand in which ways the ludic element can be used to the advertising to get the attention of the public and establish an emotional connect with them. To get into this, one publicity case was analyzed: “Bichos” campaign from Ford. This study allowed to strength the importance of emotion in advertisings, especially the ones that uses humor.
Descrição
Palavras-chave
Aspectos lúdicos, Consumidores, Emoção Comicidade, Propagandas, Keywords, Ludic aspects, Consumers, Emotion, Humor, Advertising
Citação
CARRIJO, Priscila Lessa. A emoção e a publicidade: elementos lúdicos voltados para o público-alvo adulto. 2008. 68 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)–Faculdade de Informação e Comunicação, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2008.