O ensino da matemática financeira no contexto do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Triângulo Mineiro - Campus Paracatu

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2013-02-28

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de Goiás

Resumo

In this course conclusion work are presents the results of a survey conducted the IFTM - Campus Paracatu, where the students of technical courses integrated into the secondary education in the areas of informatics, electronics and trade and their responsible were invited to answer some questions in relation to nancial mathematics. Given the de ciencies presented by them are addressed themes that led to important applications in commercial and banking routines, using a language accessible to that guided the construction of mathematical procedures appropriate to each situation, and how support is suggested to use simple and scienti c calculators spreadsheet.

Descrição

Citação

SANTOS, Paulo Cesar Feracioli dos. O ensino da matemática financeira no contexto do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Triângulo Mineiro - Campus Paracatu. 2013. 68 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2013.