2018-04-252018-04-252005-12FIGUEIREDO, Francisco José Quaresma de. Os possíveis benefícios do uso de um formulário de orientação na realização de atividades de correção com os pares em LE. Signótica, Goiânia, v. 17, n. 2, p. 191-214, jul./dez. 2005. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/sig/article/view/3727/3482>.0103-7250http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/14649This study aims at investigating the potential benefits of using a guideline during peer correction activities. To do so, the students took part in four correction activities and the guideline was used in two of them. We analyzed the kinds of mistakes that were corrected through the use of the guideline, as well as the students’ perceptions of the use of the guideline.porAcesso AbertoInteraçãoColaboraçãoCorreção com os paresFormulário de orientaçãoInteractionCollaborationPeer correctionQuidelineOs possíveis benefícios do uso de um formulário de orientação na realização de atividades de correção com os pares em LEThe possible benefits of the use of a guideline during peer correction activitiesArtigo10.5216/sig.v17i2.3727