2018-02-202018-02-202012-09SILVA, Maria da Conceição. Investigação em educação histórica: análises da temática religião em textos didáticos de História. Educar em Revista, Curitiba, n. 45, p. 259-272, jul./set. 2012.0104-40601984-0411http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/13700The purpose of this research is to present an analysis of the religious theme, about the Protestant Reformation and Counter-Reformation in content of the educational work “Projeto Araribá” of elementary school. We selected the historical narratives of students from the seventh grade of a municipal school in “Goiânia”. The central focus of the search was to explore if the textbooks influence in the development of a “historical consciousness” of students.porAcesso AbertoEducação históricaHistóriaReligiãoNarrativasMaterial didáticoHistorical educationReligionHistoryNarrativesTeaching materialsInvestigação em educação histórica: análises da temática religião em textos didáticos de HistóriaResearch on Historical Education: analyzing the theme of religion in history textbooksArtigo10.1590/S0104-40602012000300017