2023-02-012023-02-012012ARAÚJO, Rubenilson Pereira de; CAMARGO, Flávio Pereira. Educação e direitos humanos: o direito à cidadania é possível? Revista Querubim, Niterói, v. 2, n. 16, p. 161-166, 2012. Disponível em: http://www.revistaquerubim.uff.br/images/arquivos/publicacoes/zquerubim_16_v_2.pdf. Acesso em: Acesso em: 18 jan. 2023.e- 1809-3264http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/21820In this paper, we propose a discussion of education, sexual diversity and curriculum. Our considerations are underpinned by the principles arising from the theoretical and critical cultural studies, particularly those relating to gender studies and their interfaces with the curriculum, from a poststructuralist perspective and human rights.porAcesso Abertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/EducaçãoDiversidade sexualDireitos humanosEducationSexual diversityHuman rightsEducação e direitos humanos: o direito à cidadania é possível?Artigo