2018-04-262018-04-262008-12FREITAS, Marco Túlio de Urzêda; PESSOA, Rosane Rocha. A problematização de um mito: como e quem pode contextualizar novas palavras no processo de abordagem lexical? Signótica, Goiânia, v. 20, n. 2, p. 393-418, jul./dez. 2008. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/sig/article/view/6086/4793>.0103-7250http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/14676This article focuses on the results of a research study which intended to problematize the notion of context in the process of vocabulary acquisition/ learning in English classes. The data pointed out the relevance of lexical contextualization in the work with direct and indirect learning strategies (OXFORD, 1990), as well as demystified the idea that only teachers can contextualize new lexical items presented in class.porAcesso AbertoAquisição/aprendizagem de vocabulárioContextoEstratégias diretas e indiretas de aprendizagemVocabulary acquisition/learningContextDirect and indirect learning strategiesA problematização de um mito: como e quem pode contextualizar novas palavras no processo de abordagem lexical?The problematization of a myth: how and who can contextualize new lexical items in foreign/english language classes?Artigo10.5216/sig.v20i2.6086