2021-06-252021-06-252021-05-21LOURENÇO, Biatriz Silva; ARAÚJO, Caio Augusto Milhomem; OLIVEIRA, Dhárley Aires de. Proposta pedagógica como estratégia de inclusão no ensino de Arte para crianças do espectro autista. 2021. 49 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Faculdade de Artes Visuais, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2021.http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/19626This work presents a pedagogical proposal based on Ana Mae Barbosa's triangular approach, which appears to be a coherent proposal for working with children with autistic disorder. This work also aims at clarifying and bringing a possibility for teachers in visual arts to make their classes more inclusive by analyzing the autistic disorder and how children who have it can learn visual arts.porAcesso Abertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/AutismoAbordagem triangularInclusãoAutismTriangular approachInclusionProposta pedagógica como estratégia de inclusão no ensino de Arte para crianças do espectro autistaTCC