2025-07-242025-07-242025-07-01SILVA, Breno Reis. Física das coisas: a visão de professores acerca da utilização de elementos do cotidiano no ensino de física. 2025. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Física) - Instituto de Física, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2025.https://repositorio.bc.ufg.br//handle/ri/28113Considering the many challenges faced by elementary and high school students in learning Physics, this study aimed to investigate the feasibility of an approach based on Everyday Physics as a tool to make Physics more accessible and less abstract for students, with the main reference being the Grupo de Reelaboração do Ensino de Física (GREF). After analyzing data collected through a questionnaire applied to Physics teachers, it was concluded that an approach centered on everyday elements, despite having its limitations and gaps, can be a valuable tool in the learning process.porAcesso Abertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Física das coisasCoisas do cotidianoAbordagem acessívelGrupo de reelaboração do ensino de físicaEveryday physicsEveryday elementsAccessible approachFísica das coisas: a visão de professores acerca da utilização de elementos do cotidiano no ensino de físicaTrabalho de conclusão de curso de graduação (TCCG)