2023-04-132023-04-132020-06BRAGGIO, Silvia Lucia Bigonjal; SOUSA FILHO, Sinval Martins de. A aquisição da escrita pela criança indígena: a importância dos inalienáveis e dos grafismos para a identidade Akwẽ Xerente. Tema, São Paulo, v. 35, n. 97, p. 6-23, jan./abr. 2020. Disponível em: http://www.celarth.com.br/?numeroPublicacao=97. Acesso em: 11 abr. 2023.2446-5046http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/22320The main goal of this paper is to shed light in the field of xerente children writen language acquisition by proposing the use of the inalienables and graphisms typical of the Akwẽ Xerente language and people.The theoretical support is based on the semantics of grammar which supports the world view of that people. Data analysis have been collected by the authors and other researchers of the language. We do hope to give valid information to indigenous school education.porAcesso Abertohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/InalienáveisGrafismosEducação escolar indígenaInalienablesGraphismsIndigenous school educationA aquisição da escrita pela criança indígena: a importância dos inalienáveis e dos grafismos para a identidade Akwẽ XerenteIndigenous child written language acquisition: the role of the inalienables and graphisms to the Akwẽ Xerente identityArtigo