A dimensão pedagógico-didática no curso de Geografia

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

1999-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria Geralda de Almeida

Resumo

The research was the historical scenery in which the Geography course is inserted was considered as a reference, I. E., the Movement for the renewal of Brazilian Geography, and the logic scenery, I. e., the epistemological, didactical-pedagogical and psicho-cognitive components that the teaching and learning process imply, inside the perspective of compatibilization between science and teaching discipline, that is, the pedagogization of the scientifical.

Descrição

Palavras-chave

Geografia brasileira, Princípios formativos, Componentes pedagógico-didáticos, Geography, Didatic, Education

Citação

CHAVEIRO, Eguimar Felício. A dimensão pedagógico-didática no curso de Geografia. Boletim Goiano de Geografia, Goiânia, v. 19, n. 2, p. 119-131, jul./dez. 1999. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/bgg/article/view/15367/9423>.