Lucio Flávio, o passageiro da agonia, de Hector Babenco

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Data

2004-12-30

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Editor

Simone Antoniaci Tuzzo

Resumo

The portraiture of the journalist in brazilian movies of the' 1960s is different from that of newspaper movies of the same period. In the films Boca de Ouro(1962), O Desafio(1965) eTerra em transe(1967) which discard melodrama as a narrative technique, the journalist is neither a hero or a vilain. From the 1970s on, this approach extinguishes and brazilian newspaper movies became more similar to the american model. Lúcio Flávio, o passageiro da agonia is an exemple of a new way of portraying the journalist in the brazilian cinema.

Descrição

v.7, n. 2, p. 217-217, jul./dez. 2004.

Palavras-chave

Cinema e jornalismo, Filmes de jornalista

Citação

NOGUEIRA, L. Lucio Flávio, o passageiro da agonia, de Hector Babenco. Comunicação & Informação, Goiânia, GO, v. 7, n. 2, p. 212-217, jul./dez. 2004. Disponível em: <http://www.revistas.ufg.br/index.php/ci/article/view/24401>.