“Especialização em escolar” formação continuada de professores de educação física na universidade federal de Goiás: um estudo de caso

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2008-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Ari Lazzarotti Filho

Resumo

This study addresses the issue of ongoing education programas in Physical Education, with special attention to graduate programs. It aims at understanding some of the beliefs, demands, and relations established with the other fields of knowledge that guide PE teachers in their ongoing education programs. This ethnographic case study focused on the program dynamics built from the experience of the graduate course in School Physical Education created by the Department of Physical Education at Universidade Federal de Goiás.
Este estudio plantea la cuestión de la educación continua en la Educación Física, con especial atención a postgraduados en general. Busca comprender algunas de las creencias, de las demandas y de las relaciones con el conocimiento que guían a los profesores de Educación Física de la formación continua. Es como un estudio de caso de tipo etnográfico, pues se centró en planes de estudio dinámico construido a partir de la experiencia del curso de especialización en la Escuela de Educación Física en la Facultad de Educación Física, Universidad Federal de Goiás

Descrição

Palavras-chave

Educação, Educação Física, Formação de professores, Education, Physical Education, Teacher education programs, Educación, Educación Física, Formación de profesores

Citação

PATRIARCA, Amanda Corrêa; ONOFRE, Tiago; MASCARENHAS, Fernando. “Especialização em escolar” formação continuada de professores de educação física na universidade federal de Goiás: um estudo de caso. Pensar a Prática, Goiânia, v. 11 n. 3, p. 225-237, set./dez. 2008. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/fef/article/view/5167/4969>.