A reativação do laboratório de ciências como estratégia didático-pedagógica: o caso da valorização dos alunos da turma da 1ª. série F do ensino médio

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2011

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Resumo

This work presents the experience of a physics teacher who taught the discipline of Chemistry, at a central school, on his search for rescuing and valuing High-School 1st. Grade F class, mostly formed by students from outlying neighborhoods of an inner city of São Paulo. The reactivation of the Science Laboratory of that school, belonging to public network, was treated as a didactic13 pedagogical strategy, either for students’ socialization or to encourage their learning of the chemistry discipline. Such strategy culminated with a relevant motivation of the referred 1st. Grade F class and with a change of attitude of the school community, in relation to both students and the teacher.

Descrição

Palavras-chave

Valorização de alunos, Laboratório de ciências, Autonomia docente, Ensino de química, Students valuing, Science laboratory, Teacher autonomy, Chemistry teaching

Citação

GENOVESE, Luiz Gonzaga Roversi. A reativação do laboratório de ciências como estratégia didático-pedagógica: o caso da valorização dos alunos da turma da 1ª. série F do ensino médio. Ciência em Tela, Rio de Janeiro, v. 4, n. 2, p. 1-14, 2011.