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dc.creatorApinajé, Júlio Kamêr Ribeiro-
dc.date.accessioned2019-05-28T14:46:47Z-
dc.date.available2019-05-28T14:46:47Z-
dc.date.issued2017-12-
dc.identifier.citationAPINAJÉ, Júlio Kamêr Ribeiro. Educação kupẽ e cosmologia Panhĩ: difícil relação? Articulando e Construindo Saberes, Goiânia, v. 2, n. 1, p. 160-168, jan./dez. 2017. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/racs/article/view/49009/24027.pt_BR
dc.identifier.issne- 2525-8303-
dc.identifier.urihttp://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/17564-
dc.description.abstractPẽr hã kagàja kôt kagàjahkrexwỳnhjaja kot mẽpahte amnhĩ nhĩpêx nẽ paxàhpumunh tãnopxar nẽ kôt hakop. Nẽ kupẽ xàhpumunh xàmnênh kutã paxihtỳx nẽ kutã kãm mẽpahte amnhĩ nhĩpêx nẽ pajamaxpẽr ho amnhĩ rĩt kamã paxihtỳx nẽ. Pumẽ ma kupẽ xàhpumunh kaêx mã amnhĩ jagjê nẽ paxihtỳx rãhã nẽ paxirerek kêt nẽ. Na pumẽ kormã mẽ kuxwar kagàjahkrexàja kôt pajamaxpẽr o mõ nẽ prĩhã ri akop. Kêr pumẽ pajamaxpẽr mẽ pahte amnhĩ nhĩpêx kayr o mõ. Mẽh Panhĩjê xàhpumunh nẽ mãanẽn kupẽ xàhpumunhja. Ixkapẽrja kôt “estado” tãm amaxpẽr nẽ mẽ paxujahkreja pumunh nẽ tanhmã harẽnh to kêt. Kot mẽmoj punuj tanhmã kute nhũm kormã mẽ pajarẽ. Tã paxàhpumunhja piitã kamã ãm nhãm ri axpẽn mã pakujate.pt_BR
dc.description.abstractThe article inquires and precepts the participation of teaching in the policy of indigenous school education in the universe of the state system where it rules its hierarquies in the production of a school education referring to the natives, where these Panhĩ people are in the process of appropriation and construction of their own way of Develop and develop their traditional scientific or non-scientific technologies. I discuss the possibilities for the state to be more flexible in actually addressing the pedagogical issues in practice where Panhĩ children are learning formal and non-formal knowledge within the framework of educational policy convergences and processes.pt_BR
dc.description.sponsorshipRede UFG/UFT/UFMApt_BR
dc.language.isoporpt_BR
dc.publisherMaria do Socorro Pimentel da Silvapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação e território Panhĩpt_BR
dc.subjectAlfabetizaçãopt_BR
dc.subjectPolíticas de estadopt_BR
dc.subjectPanhĩ xujahkre nẽ papxàpt_BR
dc.subjectKagà pumunhpt_BR
dc.subjectkupẽ xàhpumunhpt_BR
dc.subjectEducation and Territory Panhĩpt_BR
dc.subjectLiteracypt_BR
dc.subjectState policiespt_BR
dc.titleEducação kupẽ e cosmologia Panhĩ: difícil relação?pt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO artigo indaga e preceitua a participação e docência na política de educação escolar indígena no universo do sistema do estado onde regem suas hierarquias, na produção de uma educação escolar referente aos indígenas, onde o povo Panhĩ está em processo de apropriação e construção do seu modo próprio de elaborar e desenvolver suas tecnologias tradicionais científicas ou não científicas. Discuto as possibilidades de o estado ser mais flexível em adentrar de fato nas questões pedagógicas, na prática onde as crianças Panhĩ estão aprendendo os conhecimentos formais e não formais no âmbito de convergências e processos políticos educacionais.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsUFGpt_BR
dc.identifier.doi10.5216/racs.v2i1.49009-
dc.publisher.departmentFaculdade de Letras - (FL)pt_BR
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