As múltiplas funções sintático-semânticas do item onde no português do Brasil: uma abordagem funcionalista para o ensino
Carregando...
Data
2007
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Maria de Fátima Cruvinel
Resumo
Th e present article points the importance of the functionalist’s studies for the teaching
of portuguese language and takes the uses of the item onde as an element of analyses in
the texts produced by High School students. Th e choice of this theoretical approach was
made because this theory allows to observe the language in use as well as verifying how
the speaker adjusts to the situations of speech in a communicative situation. In classroom,
the analysis of the language in use not only allows the recognition of the varied uses of
the Portuguese language, but also the understanding of the syntactic-semantic rules that
determine the linguistic performance of the speakers.
Descrição
Palavras-chave
Funcionalismo, Língua em uso, Multifuncionalidade, Ensino
Citação
FILETTI, Elisandra. As múltiplas funções sintático-semânticas do item onde no português do Brasil: uma abordagem funcionalista para o ensino. Revista Solta a Voz, Goiânia, v. 18, n. 2, p. 158-171, 2007. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/sv/article/view/3409/3291.