As múltiplas funções sintático-semânticas do item onde no português do Brasil: uma abordagem funcionalista para o ensino

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2007

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria de Fátima Cruvinel

Resumo

Th e present article points the importance of the functionalist’s studies for the teaching of portuguese language and takes the uses of the item onde as an element of analyses in the texts produced by High School students. Th e choice of this theoretical approach was made because this theory allows to observe the language in use as well as verifying how the speaker adjusts to the situations of speech in a communicative situation. In classroom, the analysis of the language in use not only allows the recognition of the varied uses of the Portuguese language, but also the understanding of the syntactic-semantic rules that determine the linguistic performance of the speakers.

Descrição

Palavras-chave

Funcionalismo, Língua em uso, Multifuncionalidade, Ensino

Citação

FILETTI, Elisandra. As múltiplas funções sintático-semânticas do item onde no português do Brasil: uma abordagem funcionalista para o ensino. Revista Solta a Voz, Goiânia, v. 18, n. 2, p. 158-171, 2007. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/sv/article/view/3409/3291.