Reflexões sobre a arte educação no Brasil a partir da narrativa do curta de animação "Arte na Praça" da Turma da Mônica

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2021-05-22

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de Goiás

Resumo

This monographic work aims to analyze the reflexes of art education in Brazil from the animation short entitled “Arte na Praça”, an animated film by Turma da Mônica and how, from a concept of indifference and depreciation of the teaching of arts at the basic and fundamental levels over the decades, the general understanding by the population of what we can call art, has become biased and conceptually poor, given the guidelines that condense art into one or another of its variations. At the same time in return, we were able to perceive the survival power of art in the country and the interest it arouses in the most diverse layers, “Arte na Praça” show us how this ambiguity translates into our daily lives and how certain concepts are constructed and deconstructed within diffuse and mistaken methodologies in art education.

Descrição

Palavras-chave

Quadrinhos, Desenho animado, Arte educação, Comics, Cartoons, Art education

Citação

SOUZA, Anderson Moreira de; SILVEIRA, Lívia Cristina Pereira. Reflexões sobre a arte educação no Brasil a partir da narrativa do curta de animação "Arte na Praça" da Turma da Mônica. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Faculdade de Artes Visuais, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2021.