A função social das línguas indígenas nas políticas linguísticas de práticas pedagógicas de educação bilíngue intercultural

Carregando...
Imagem de Miniatura
Data
2013-08
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Resumo
Our aim in this paper is to present how researches conducted by the Observatory of Indigenous Education, combined with the researches of Stage and Extracurricular Projects of the Undergraduate Program for Teachers Intercultural Indigenous Education at Federal University of Goiás, contribute to the improvement of the indigenous education of the Araguaia-Tocantins region and the adoption of language policies in bilingual teaching practices in school policies and strengthening of native languages originating the communities. Keywords: Bilingualism. Linguistic Policies. Teaching Policies. Intercultural Bilingual Education.
Descrição
Palavras-chave
Citação
SILVA, Maria do Socorro Pimentel da. A função social das línguas indígenas nas políticas linguísticas de práticas pedagógicas de educação bilíngue intercultural. Teoria e Prática da Educação, Maringá, v. 16, n. 2, p. 63-68, maio/ago. 2013.