Conceitos, tendências e atores envolvidos na divulgação científica: considerações a partir das pesquisas apresentadas na Intercom

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2015-11

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Resumo

The subject of this article is social insertion in the scientific context, discussing the idiosyncrasies of those involved in scientific publicizing. The objective is to understand concepts, tendencies and actors in contemporary scientific research. The publicizing of science is investigated based on work published between 2010 and 2014 in national Intercom congresses using methods of bibliographical research, principles of content analysis and scientometry. The conclusion notes a preference for topics dealing with health and environmental issues and investigation of traditional media.

Descrição

Palavras-chave

Comunicação, Comunicação científica, Divulgação científica, Intercom, Jornalismo científico, Communication, Scientific communication, Scientific publicizing, Intercom, Scientific journalism

Citação

MARICATO, João de Melo; MENDES, Marina Muniz. Conceitos, tendências e atores envolvidos na divulgação científica: considerações a partir das pesquisas apresentadas na Intercom. Liinc em Revista, Rio de Janeiro, v. 11, n. 2, p. 461-474, nov. 2015.