A avaliação diagnóstica da Secretaria da Educação do Estado de Goiás: das intenções às ações

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2014-01-10

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de Goiás

Resumo

In this study, we sought to analyze the process of Diagnostic Assessment of Department of Education of the State of Goiás, presenting his preparation to pedagogical actions derived from this process. For this, we investigate the objectives of managers that Secretariat to implement this program, the process of formulation and implementation of evidence, and especially the vision of mathematics teachers in crowded metropolitan Secretariat of Goiânia on this theme and its pedagogical actions arising from the application of these evidence for diagnostic evaluation. The paths taken lead us to reflect on this type of external evaluation, scoring goals from the achievements in the pursuit of building a formative evaluation process.

Descrição

Citação

MEDEIROS, D. S. M. A avaliação diagnóstica da secretaria da educação do estado de Goiás: das intenções às ações. 2013. 94 f. Dissertação (Mestrado em Educação em Ciências e Matemática)–Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2014.