A avaliação diagnóstica da Secretaria da Educação do Estado de Goiás: das intenções às ações
Carregando...
Data
2014-01-10
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Federal de Goiás
Resumo
In this study, we sought to analyze the process of Diagnostic Assessment of Department of
Education of the State of Goiás, presenting his preparation to pedagogical actions derived
from this process. For this, we investigate the objectives of managers that Secretariat to
implement this program, the process of formulation and implementation of evidence, and
especially the vision of mathematics teachers in crowded metropolitan Secretariat of Goiânia
on this theme and its pedagogical actions arising from the application of these evidence for
diagnostic evaluation. The paths taken lead us to reflect on this type of external evaluation,
scoring goals from the achievements in the pursuit of building a formative evaluation process.
Descrição
Palavras-chave
Citação
MEDEIROS, D. S. M. A avaliação diagnóstica da secretaria da educação do estado de Goiás: das intenções às ações. 2013. 94 f. Dissertação (Mestrado em Educação em Ciências e Matemática)–Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2014.