Ensino de Física numa perspectiva inclusiva: abordagem do conteúdo de termodinâmica para aluna com deficiência intelectual leve em tempos de pandemia

Carregando...
Imagem de Miniatura

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de Goiás

Resumo

This ‬‭study‬‭ deals‬‭ with ‬‭the‬‭ use‬‭ of‬‭ imagery‬‭ as‬‭ a ‬‭sign‬‭ and‬‭ the‬‭ use ‬‭of ‬‭videoconferencing‬‭ as‬ an ‬‭instrument ‬‭according ‬‭to‬‭Vygotsky's ‬‭theory‬‭ in ‬‭the‬‭ study‬‭ of‬‭ thermodynamics ‬‭in‬‭ relation‬ to‬ ‭thermal‬ ‭expansion‬ ‭for‬ ‭a‬ ‭student‬ ‭with‬ ‭mild‬ ‭intellectual‬ ‭disability‬ ‭with‬ ‭the‬ ‭aim‬ ‭of‬ minimizing ‬‭the ‬‭effects‬‭ caused‬‭ by ‬‭social ‬‭isolation ‬‭and‬‭ barriers ‬‭intensified ‬‭by ‬‭emergency‬ remote‬ ‭teaching‬ ‭(ERE)‬ ‭during‬ ‭the‬ ‭COVID-19‬ ‭pandemic.‬ ‭Containing‬ ‭elements‬ ‭of‬ participant‬ ‭research‬ ‭(PP),‬ ‭the‬ ‭research‬ ‭was‬ ‭carried‬ ‭out‬ ‭using‬ ‭videoconferences‬ ‭via‬ Google‬ ‭Meet‬ involving ‬‭a ‬‭high‬‭school ‬‭student‬‭ from‬‭ the ‬‭Center‬‭ for‬‭ Centro‬‭ de ‬‭Ensino ‬‭e‬ Pesquisa‬ ‭Aplicada‬ ‭à‬ ‭Educação.‬ ‭The‬ ‭activity‬ ‭was‬ ‭only‬ ‭possible‬ ‭due ‬‭to ‬‭the ‬‭teacher's‬ experience in working with specificity far from the diversity of the regular classroom.

Descrição

Citação

CUNHA, Markus Adryano da Silva. Ensino de Física numa perspectiva inclusiva: abordagem do conteúdo de termodinâmica para aluna com deficiência intelectual leve em tempos de pandemia. 2023. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Física) - Instituto de Física, Universidade Federal de Goiás, Goiânia 2023.