Ensino de Física numa perspectiva inclusiva: abordagem do conteúdo de termodinâmica para aluna com deficiência intelectual leve em tempos de pandemia
Carregando...
Data
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Federal de Goiás
Resumo
This study deals with the use of imagery as a sign and the use of videoconferencing as an instrument according toVygotsky's theory in the study of thermodynamics in relation to thermal expansion for a student with mild intellectual disability with the aim of minimizing the effects caused by social isolation and barriers intensified by emergency remote teaching (ERE) during the COVID-19 pandemic. Containing elements of participant research (PP), the research was carried out using videoconferences via Google Meet involving a highschool student from the Center for Centro de Ensino e Pesquisa Aplicada à Educação. The activity was only possible due to the teacher's experience in working with specificity far from the diversity of the regular classroom.
Descrição
Citação
CUNHA, Markus Adryano da Silva. Ensino de Física numa perspectiva inclusiva: abordagem do conteúdo de termodinâmica para aluna com deficiência intelectual leve em tempos de pandemia. 2023. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Física) - Instituto de Física, Universidade Federal de Goiás, Goiânia 2023.