Biblioteca em escola de idiomas: estudo das práticas, funcionalidades e incentivo no ensino-aprendizado da língua inglesa
Carregando...
Data
2016-12-12
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Federal de Goiás
Resumo
It analyzes the existing pattern in the library in a way to: a) identify
integration projects of students, b) perceive the usage; flow and public of it in a
language school of Goiânia. Methodologically, it constitutes as a case study of
descriptive, exploratory, qualitative study character developed through
questionnaires with the teachers, interview with the library responsible and
observation of the school library of the school Curso Especial de Inglês (CEI Flora).
The results indicate that the information unit is of extreme importance to the
development of the students, carrying out a fundamental role to language learning. It
concludes that by the fact that the library is a strong educative and informative agent,
other language institutions should invest more in projects that include libraries as the
case in study.
Descrição
Palavras-chave
Biblioteca escolar, Língua inglesa, Biblioteca especializada
Citação
GOMES, Daniela di Alves. Biblioteca em escola de idiomas: estudo das práticas, funcionalidades e incentivo no ensino-aprendizado da língua inglesa. 80 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Faculdade de Informação e Comunicação, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2016.