Biblioteca em escola de idiomas: estudo das práticas, funcionalidades e incentivo no ensino-aprendizado da língua inglesa

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2016-12-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Universidade Federal de Goiás

Resumo

It analyzes the existing pattern in the library in a way to: a) identify integration projects of students, b) perceive the usage; flow and public of it in a language school of Goiânia. Methodologically, it constitutes as a case study of descriptive, exploratory, qualitative study character developed through questionnaires with the teachers, interview with the library responsible and observation of the school library of the school Curso Especial de Inglês (CEI Flora). The results indicate that the information unit is of extreme importance to the development of the students, carrying out a fundamental role to language learning. It concludes that by the fact that the library is a strong educative and informative agent, other language institutions should invest more in projects that include libraries as the case in study.

Descrição

Palavras-chave

Biblioteca escolar, Língua inglesa, Biblioteca especializada

Citação

GOMES, Daniela di Alves. Biblioteca em escola de idiomas: estudo das práticas, funcionalidades e incentivo no ensino-aprendizado da língua inglesa. 80 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Faculdade de Informação e Comunicação, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2016.