Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/13174
Tipo do documento: Artigo
Título: Full time school in Brazil: policy, curriculum and pedagogic challenges
Autor: Rosa, Sandra Valéria Limonta
Resumo: This article aims to discuss the project of integral education and full time school which is under construction in Brazil, linking history and policy to thinking the curriculum and pedagogical work in schools for extended journey. The analyzes presented here are the resulted synthesis of two completed researches and another two ongoing, concerning policy and processes of teaching and learning in public full time schools.
Palavras-chave: Full-time schools
Teaching and learning organization
Integral education
Curriculum
País: Canada
Unidade acadêmica: Faculdade de Educação - (FE)
Citação: LIMONTA, Sandra Valéria. Full time school in Brazil: policy, curriculum and pedagogic challenges. Journal of Arts and Humanities, Toronto, v. 2, n. 2, p. 108-114, Mar. 2013.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/13174
Data de publicação: Mar-2013
Aparece nas coleções:FE - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Sandra Valéria Limonta Rosa - 2013.pdf141,3 kBAdobe PDFThumbnail
Baixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons