Pontes feitas apenas “com papéis” não transpõem abismos? As relações de gênero entre novas formas de pensar a história e o ensino de história
Carregando...
Data
2015-06
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Resumo
The present article aims reflect on the production of workshops and classes
supporting texts proposed with the aim of promoting among / the student / the
new ways of thinking about history, giving visibility to women, femininity and
masculinity and gender issues . In this sense, the forgotten women are replaced
and recovered in history. By encouraging the PROLICEN studies, we were
taken to examine how and why women are or not remembered and requested
during history lessons. Thus, this study is a research that seeks to raise
questions, problems and possible solutions, whose effort is to extend the
debates about history teaching from gender studies and history of women
through efforts such as this research invade and overflow the gap in the school
environment.
Descrição
Palavras-chave
Relações de Gênero, Ensino de História, Mulheres, Gender Relations, History teaching, Women
Citação
SOARES, Ana Carolina Eiras Coelho; SANTOS, Daniella Silva Moreira dos. Pontes feitas apenas “com papéis” não transpõem abismos? As relações de gênero entre novas formas de pensar a história e o ensino de história. Revista Eletrônica Trilhas da História, Três Lagoas, v. 4, n. 8, p. 66-83, jan./jun.2015.