O parafuso da didática da história: o objeto de pesquisa e o campo de investigação de uma didática da História ampliada

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2012-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Resumo

During the last decade, a paradigmatic transformation has began in brasilian History Didactics. The present paper aims to contribute to this change by defining the object of research and the investigation field of an amplified History Didactics. For this, it analyses what is the standard opinion about History Didactics and what are the mains reformulations provided by this paradigmatic transformation. Finally, it presents, along the lines of german literature, a definition about the object of research and the investigation field of the amplified History Didactics

Descrição

Palavras-chave

Didática da história, Ensino de história, Consciência histórica, History didactics, Historical counsciousness, History teaching

Citação

SADDI, Rafael. O parafuso da didática da história: o objeto de pesquisa e o campo de investigação de uma didática da História ampliada. Acta Scientiarum. Education, Maringá, v. 34, n. 2, p. 211-220, jul./dez. 2012.