A noção dos professores de inglês sobre a abordagem comunicativa

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

1998-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Goiandira de Fátima Ortiz de Camargo

Resumo

This study aims at determining to what extent the knowledge about the Communicative Approach affects the pratice of the fourteen English teachers investigated. Two questionnaires are used in this experiment. The first one aims at determining the teachers’ knowledge about the Communicative Approach. In the second questionnaire, the teachers are offered twenty different teaching situations with communicative and non-communicative techniques to be chosen. The results of these two questionnaires indicate the teachers’ knowledge about the Communicative Approach does not really influences their practice.

Descrição

Palavras-chave

Abordagem comunicativa, Ensino e aprendizagem de Inglês, Communicative approach, English teaching and learning

Citação

DALACORTE, Maria Cristina Faria. A noção dos professores de inglês sobre a abordagem comunicativa. Signótica, Goiânia, v. 10, n. 1, p. 109-122, jan./dez. 1998. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/sig/article/view/7254/5139>.