A formação do professor de Inglês nas grades curriculares anual e semestral do curso de Letras da UFG

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2009-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria Zaíra Turchi

Resumo

As a result of some changes in the Letras course curriculum at Universidade Federal de Goiás in 2004, this research was carried out in order to compare English students’ linguistic and theoretical-professional knowledge in the annual and semestral curricula based on the teachers’ and students’ perception. The results show that teachers believe students’ linguistic and theoreticalprofessional knowledge is slightly better in the semestral curriculum, while the students’ data show it is similar in the two curricula.

Descrição

Palavras-chave

Formação de professor, Grade curricular de Letras, Língua inglesa, Teacher education, Letras course curriculum, English language

Citação

PESSOA, Rosane Rocha; SEBBA, Maria Aparecida Yasbec; GOMES, Valdirene Maria de Araújo. A formação do professor de Inglês nas grades curriculares anual e semestral do curso de Letras da UFG. Signótica, Goiânia, v. 21, n. 2, p. 417-447, jul./dez. 2009. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/sig/article/view/9166/15320>.