Aproximações exploratórias sobre educação, Educação Física e sociedade: adversidades de um currículo
Carregando...
Data
2001-06
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Anagleyce Teodoro Rodrigues
Resumo
The purpose of this paper is to reflect upon the relation between society/education/
Physical Education and the curriculum adversities. For that reason, first, the actual
historical moment lived by human society is contextualized in order to unveil the
development of pedagogic theories present at the Brazilian education in general. Second,
some elements of the adherence of Physical Education at Schools to the Historical and
Critical Theory of Education are presented through the systematization of the criticalovercoming
proposal. It is hoped, therefore, to make evident an “intellectual process”
which allows realizing a summary for the fundamental and necessary comprehension of
Education and of Physical Education in Brazil.
Descrição
Palavras-chave
Educação, Educação Física, Currículo, Sociedade, Education, Physical Education, Curriculum, Society
Citação
OLIVEIRA, Cristina Borges de. Aproximações exploratórias sobre educação, Educação Física e sociedade: adversidades de um currículo. Pensar a Prática, Goiânia, v. 4, n. 1, p. 99-114, jul./jun. 2000/01. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/fef/article/view/79/77>.