A educação infantil como campo de conhecimento e suas possíveis interfaces com a Educação Física

Imagem de Miniatura

Data

2002-07

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Anagleyce Teodoro Rodrigues

Resumo

This text discusses the participation of Physical Education in the construction of Infant Education as a field for the production of knowledge. We investigate the contexts of production for Infant Education and Physical Education in order to understand at what point theses two areas cross one another and build knowledge on common grounds. We highlight post-graduation courses of Physical Education in Brazil as a key element in this process.

Descrição

Palavras-chave

Educação infantil, Educação Física, Campo de conhecimento, Infant education, Physical Education, Field of knowledge

Citação

SILVA, Edilayne Fernandes da; PINHEIRO, Maria do Carmo Morales. A educação infantil como campo de conhecimento e suas possíveis interfaces com a Educação Física. Pensar a Prática, Goiânia, v. 5, n. 1, p. 39-57, jul./jun. 2001/02. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/fef/article/view/45/42>.