A educação infantil como campo de conhecimento e suas possíveis interfaces com a Educação Física
Carregando...
Data
2002-07
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Anagleyce Teodoro Rodrigues
Resumo
This text discusses the participation of Physical Education in the construction of Infant
Education as a field for the production of knowledge. We investigate the contexts of
production for Infant Education and Physical Education in order to understand at what
point theses two areas cross one another and build knowledge on common grounds. We
highlight post-graduation courses of Physical Education in Brazil as a key element in this
process.
Descrição
Palavras-chave
Educação infantil, Educação Física, Campo de conhecimento, Infant education, Physical Education, Field of knowledge
Citação
SILVA, Edilayne Fernandes da; PINHEIRO, Maria do Carmo Morales. A educação infantil como campo de conhecimento e suas possíveis interfaces com a Educação Física. Pensar a Prática, Goiânia, v. 5, n. 1, p. 39-57, jul./jun. 2001/02. Disponível em: <https://www.revistas.ufg.br/fef/article/view/45/42>.