Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15043
Tipo do documento: Artigo
Título: Scaffolding online discourse in collaborative Ill - structured problem-solving for innovation
Autor: Ferreira, Daller James
Santos, Gilberto Lacerda dos
Resumo: This work highlights the importance of verbal creativity, providing a productive online discourse definition, in which students intertwine convergent and divergent thinking by means of a transactional and controversial dialog. Developing the formulated productive online discourse definition, it is also presented and evaluated, an original scaffolding process designed here to further collaborative knowledge building, during ill-structured problem-solving, focusing on creativity and innovation. Evidence from qualitative online discourse analysis indicated an improvement in the knowledge building processes, and knowledge advancement and deepening after teacher’s scaffolding.
Palavras-chave: Scaffolding
Creativity
Collaboration
Ill-structured
Problem-solving
Innovation
Productive online discourse
Transaction
País: Outros
Unidade acadêmica: Instituto de Informática - INF (RG)
Citação: FERREIRA, Deller James; SANTOS, Gilberto Lacerda dos. Scaffolding online discourse in collaborative Ill - structured problem-solving for innovation. Informatics in Education, Vilnius, v. 8, n. 2, p. 173-190, 2009.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/15043
Data de publicação: 2009
Aparece nas coleções:INF - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Deller James Ferreira - 2009.pdf110,89 kBAdobe PDFThumbnail
Baixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons