Central do Brasil e o melodrama
Carregando...
Arquivos
Data
2000-11-30
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Maria Luisa Martins Mendonça
Resumo
The "Cinema Novo", leaded by Glauber Rocha, constructed a cinema style called "hunger aesthetics". Tuned with national matters, it chose a criticai and controversial perspective, despised the melodrama and gave rise to creativity in a privatíon environment. The film "Central do Brasil" establishes a dialogue with Cinema Novo, revisits its motifs, and comes closer to melodrama. The result is the emergence of a new language and a new view for old themes.
Descrição
v. 3, n. 2, p. 155-159, jul./dez. 2000.
Palavras-chave
Cinema novo, Estética da fome, Central do Brasil, Filme
Citação
NOGUEIRA, L. Central do Brasil e o melodrama. Comunicação & Informação, Goiânia, GO, v. 3, n. 2, p. 155-159, jul./dez. 2000. Disponível em: <http://www.revistas.ufg.br/index.php/ci/article/view/22870/13611>.