A reflexão colaborativa como instrumento para desvelar teorias pessoais e desenvolver a prática pedagógica

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2007

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria de Fátima Cruvinel

Resumo

This research aimed to uncover some of my personal theories in relation to the process of teaching and learning English as a foreign language, by means of collaborative refl ection as an instrument to develop my own pedagogical practice. The results show that refl ecting about our own theories and pedagogical practice can lead to professional development and that refl ection, if it is done collaboratively between peers, can promote changes in the way student teachers perceive themselves as professional and also in the process of teaching and learning as a whole.

Descrição

Palavras-chave

Reflexão colaborativa, Teorias pessoais, Mudanças, Formação de professores, Collaborative reflection, Personal theories, Changes, Teaching education

Citação

LIMA, Nilvânia Damas Silva. A reflexão colaborativa como instrumento para desvelar teorias pessoais e desenvolver a prática pedagógica. Revista Solta a Voz, Goiânia, v. 18, n. 1, p. 91-107, 2007. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/sv/article/view/2516/2486.