A importância do scaffolding colaborativo no planejamento e do feedback pós-classe durante a prática da semi-regência do curso de Letras/Espanhol

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2007

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria de Fátima Cruvinel

Resumo

The present study aims at the analysis of the procedures suggested for semi-monitored practice for the supervised training in the Letters/Spanish course that was developed at Cepae/UFG in 2006. Th e Vygostsky sociocultural approaches theory were used as a support for this practice. Th e Zone of Proximal Development (ZDP) concepts, interaction, and collaboration, helped on the chosen criteria of collaborative scaff olding or after class feedback planning as a potential helper mechanism on the making of and the fi rst part assessments stage at school ground fi eld.

Descrição

Palavras-chave

Scaff olding colaborativo, Feedback pós-classe, Estágio supervisionado, Espanhol, Collaborative scaff olding, After class feedback planning, Supervised spanish learning, Spanish

Citação

CARVALHO, Iris Oliveira de. A importância do SCAFFOLDING colaborativo no planejamento e do FEEDBACK pós-classe durante a prática da semi-regência do curso de Letras/Espanhol. Revista Solta a Voz, Goiânia, v. 18, n. 21, p. 174-196, 2007. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/sv/article/view/3410/3292.