A avaliação escolar na perspectiva inclusiva: o texto escrito em língua portuguesa por alunos surdos do 3° ano do ensino médio de Goiânia

Carregando...
Imagem de Miniatura

Data

2011-12

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Maria de Fátima Cruvínel

Resumo

This paper proposes to study school assessment from an inclusive perspective, and in particular, the assessment of the written production of deaf students. To do so, three pieces of writing in Portuguese by deaf 3rd year students at Colégio Estadual Professor José Carlos de Almeida, in Goiânia, Goiás, Brazil were selected. In the analysis, the linguistic constructions found in the texts and the construction of meaning intended by the students are highlighted.

Descrição

Palavras-chave

Avaliação, Produção escrita, Português, Surdo, Aprendizagem, Assessment, Written production, Portuguese, Deaf, Learning

Citação

SILVA, Leosmar Aparecido da; Mendes, Maria Luísa. A avaliação escolar na perspectiva inclusiva: o texto escrito em língua portuguesa por alunos surdos do 3° ano do ensino médio de Goiânia. Polyphonía, v. 22, n. 2, 91-115, jun./dez. 2011. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/sv/article/view/26668.