A avaliação escolar na perspectiva inclusiva: o texto escrito em língua portuguesa por alunos surdos do 3° ano do ensino médio de Goiânia
Carregando...
Data
2011-12
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Maria de Fátima Cruvínel
Resumo
This paper proposes to study school assessment from an inclusive perspective, and in
particular, the assessment of the written production of deaf students. To do so, three pieces of
writing in Portuguese by deaf 3rd year students at Colégio Estadual Professor José Carlos de
Almeida, in Goiânia, Goiás, Brazil were selected. In the analysis, the linguistic constructions
found in the texts and the construction of meaning intended by the students are highlighted.
Descrição
Palavras-chave
Avaliação, Produção escrita, Português, Surdo, Aprendizagem, Assessment, Written production, Portuguese, Deaf, Learning
Citação
SILVA, Leosmar Aparecido da; Mendes, Maria Luísa. A avaliação escolar na perspectiva inclusiva: o texto escrito em língua portuguesa por alunos surdos do 3° ano do ensino médio de Goiânia. Polyphonía, v. 22, n. 2, 91-115, jun./dez. 2011. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/sv/article/view/26668.