Entre percalços e desejos: sobre a insurgência e possibilidades das pedagogias culturais
Carregando...
Data
2015-08
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Resumo
Organized into three sections, this article presents, in the first part, a vision of the content that
we discuss in this work. The second part starts a conversation about cultural pedagogies,
highlighting its emphasis and guiding principles. In the next part, we use two images of the
„comics‟ character Mafalda, created by the Argentine author Quino, to analyze issues that
underlie the ways that cultural pedagogies offer. In the third and last part, with the contribution
of another comics image of Mafalda, we interweave fragments of cultural pedagogies, focusing the presence/absence of subject, identity, power, otherness, experience, transformation,
sensibility and listening.
Descrição
Palavras-chave
Pedagogias culturais, História em quadrinhos, Aprendizagem, Experiência, Cultural pedagogies, Comics, Learning, Experience
Citação
TOURINHO, Irene; MARTINS, Raimundo. Entre percalços e desejos: sobre a insurgência e possibilidades das pedagogias culturais. Textura, Canoas, v. 17, n. 34, p. 32-47, maio/ago. 2015.