Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/19395
Tipo do documento: Artigo
Título: A formação de professores na nova ordem de discurso da educação brasileira
Autor: Costa, Alexandre Ferreira da
Abstract: In this paper, we are concerned with the new educational order of discourse in Brazil and their consequences to teacher education. The technocratic reorganization of this macro institutional social field by the new liberal government in the past decade has caused a strategic control of political and pedagogical school resources with their submission to specific financial chains. It is mainly a question of reordering the previous intertextual references of school practices, but it is also a matter of rebuilding teachers’ identities by new genres and discourses.
Palavras-chave: Order of discourse
Teacher education
Intertextuality
País: Brasil
Unidade acadêmica: Faculdade de Letras - FL (RG)
Citação: COSTA, Alexandre. A formação de professores na nova ordem de discurso da educação brasileira. Cadernos de Linguagem e Sociedade, Brasília, DF, v. 7, p. 34-45, 2004/05.
Tipo de acesso: Acesso Aberto
Identificador do documento: 10.26512/les.v7i0.9698
Endereço da licença: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Identificador do documento: 10.26512/les.v7i0.9698
URI: http://repositorio.bc.ufg.br/handle/ri/19395
Data de publicação: 2005
Aparece nas coleções:FL - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Artigo - Alexandre Ferreira da Costa - 2004.pdf676,3 kBAdobe PDFBaixar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons