A utilização do Marketing como ferramenta de promoção dos serviços prestados nas bibliotecas públicas de Goiânia : um estudo comparativo entre a visão dos bibliotecários e usuários

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Data

2013

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Universidade Federal de Goiás

Resumo

The research aims to analyze the perception of librarians from public libraries in the city of Goiânia and its users, regarding the use of marketing to promote products and services offered by the library. Initially the historical survey of the origins of marketing was done with the prospects of marketing as a social representation and promotion for institutions that do not seek profit. To answer the research objectives, a questionnaire was applied through the obtained was checked the level of knowledge of the professionals on this area, the degree of use and perception of librarians surveyed regarding the application of marketing to libraries, as well as the image and vision of its users on the application used by these professionals. Finally, were presented proposals and suggestions for the correct use of marketing tools in the daily life of these professionals .

Descrição

Palavras-chave

Marketing para bibliotecas, Bibliotecários, Bibliotecas públicas, Promoção, Ferramentas de marketing, Usuários de Biblioteca, Marketing to libraries, Librarians, Public Libraries, Promotion, Marketing tools, Library users

Citação

RODRIGUES, Thaynan Vilas Boas. A utilização do Marketing como ferramenta de promoção dos serviços prestados nas bibliotecas públicas de Goiânia : um estudo comparativo entre a visão dos bibliotecários e usuários. 2013. 102 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Faculdade de Informação e Comunicação, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2013.