Recursos educacionais abertos como fontes de informação de apoio à educação a distância no Centro Integrado de Aprendizagem em Rede da Universidade Federal de Goiás
Carregando...
Data
2014-12-02
Autores
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Universidade Federal de Goiás
Resumo
Analyzes the potential of Open Educational Resources (OER) as a source of information to support Distance Education in Integrated Learning Center in Network, Federal University of Goiás (CIAR / UFG). Broach the Open Educational Resources in the context of distance education, how materials teaching / learning that integrate full courses, modules, textbooks, videos, software, openly licensed, among others. A descriptive qualitative research approach holds up the case study in CIAR / UFG, with the instruments of data collection observation and semi-structured interview. Investigates how the CIAR produces and provides educational resources for distance learning courses in anticipation of promoting a more affordable Education in model of Open Education. We conclude that educational resources provided by CIAR act as sources of information to support distance learning courses, with potential for licenses which meet the “four freedoms” that define and effectively makes a oeuvre an Open Educational Resource.
Descrição
Palavras-chave
Fontes de informação, Recurso educacional aberto, Educação à distância, Centro Integrado de Aprendizagem em Rede
Citação
SILVA, Daniela do Nascimento. Recursos educacionais abertos como fontes de informação de apoio à educação a distância no Centro Integrado de Aprendizagem em Rede da Universidade Federal de Goiás. 2014. 72 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Faculdade de Informação e Comunicação, Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2014.