Ensino desenvolvimental: contribuições à superação do dilema da didática
Carregando...
Data
2015-06
Título da Revista
ISSN da Revista
Título de Volume
Editor
Resumo
The article discusses the training of teachers in un-
dergraduate courses, particularly in Pedagogy, highlighting the dilemma
involving fundamental didactics and specific didactics. Based on the advo-
cacy of the idea that overcoming this dilemma is essential to teach at K-12
education, it describes the theory of developmental education and argues
for its contributions to face this dilemma, given the scope of K-12 educa-
tion primary goal: the conscious, critical learning of school subjects as a
primary condition for students to understand and analyze the world where
they live.
Descrição
Palavras-chave
Didática, Ensino desenvolvimental, Educação básica, Didactics, K-12 Education, Developmental teaching
Citação
FREITAS, Raquel Aparecida Marra da Madeira; ROSA, Sandra Valéria Limonta. Ensino desenvolvimental: contribuições à superação do dilema da didática. Educação e Realidade, Porto Alegre, v. 40, n. 2, p. 613-627, abr./jun. 2015.